«إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَيْكُمْ رَسُولاً شاهِداً عَلَيْكُمْ كَما أَرْسَلْنا إِلى فِرْعَوْنَ رَسُولاً»
اگر چه مخاطب اولیه این آیات، کفار قریش بودهاند، اما هیچگاه شأن نزول، محدود کننده معنای آیه نیست و این آیات امروز هم برقرار است.
وقتی مطلب با تعبیر «کُم: شما» ارائه میشود اقتضای اینکه خودمان را مخاطب بدانیم جدیتر است
حالا یکبار دیگر مضمون آیه را مرور کنیم:
همان طور که به سوی فرعون رسولی فرستادیم، به سوی شما هم رسولی میفرستیم که شاهد بر شما باشد
?آیا این نشان نمیدهد که در وجود ما هم فرعونی هست
و
?اینکه باید این فرعونِ وجود خود را در مقابل رب العالمین خاضع کنیم؛ که اگر او خاضع نشود، همان میکند که فرعون کرد و به همان عاقبتی میرسیم که فرعون رسید
? آیا نمیتوان این هشدار را ادامه داد و یکبار دیگر کل داستان حضرت موسی و فرعون را بر خود تطبیق داد؟
مثلا اینکه این فرعون، وزیری به نام هامان و اطرافیانی داشت که حتی آنجا که میخواست متنبه شود، وی را تحریک کردند که تسلیم نشود
منبع : قصص الانبیا ص 50
فرم در حال بارگذاری ...